Turen går til Malta

The 7th ECSA Six a Side 2012

Så kom endelig dagen, som vi i TSI Fodboldafdelingen havde ventet på - Turen og deltagelsen i The 7th ECSA Six a Side 2012 på Malta i dagene fra søndag den 22. april til søndag den 29. april 2012, hvor følgende 10 fodboldspillere var med:

Gert Høj (holdleder), Inddrivelsescentret Roskilde

Henrik Appiah, Kundeservice København

Faruk Türkyilmaz, Inddrivelse København

Kim Hilding Olsson, Koncernservice København

Forud for turen lå et stort planlægnings- og forberedelsesarbejde, hvor vi også vil sige stor tak for den støtte og de tilskud, som vi har fået fra SKAT Fritid Idræt og fra TSI København

Der deltog også et andet SKAT hold fra Nordjylland med deltagere fra SC Thisted og SC Ålborg, som vi var en del sammen med på Malta - ude og spise sammen og heppe på hinanden under kampene.

Klar til afgang søndag i Kastrup Lufthavn - her ved check-in - og det var tidligt - vi havde fly afgang kl. 8.15 med mellemlanding i Amsterdam

Højt humør og vi var klar til at komme af sted.

Så nåede vi frem til Amsterdam i hold - og der måtte vi vente i små 3 timer før næste fly til Malta.

Tid til at "tanke op" i en god sportsbar med noget Heineken øl.

Så kom vi vel til Malta, Luqa Airport efter et par timers flyvning - og der var rigtig god service fra vores kollegaer fra Malta - vi blev afhentet i Lufthavnen og kørt direkte til vores hotel.

Skønt var det at mærke varmen på de 20-24 grader og den dejlige sol.

Et udmærket hotel fik vi anvist lige midt i byen, som kun lå 20 minutters kørsel fra lufthavnen og 10 minutters kørsel fra den fodboldstadion, hvor vi skulle afvikle fodboldturneringen om et par dage.

Her det værelse som Peter og Gert fik med havudsigt og det hele. Det blev hurtigt lavet om til "klublokale" for holdet.

Selve fodboldturneringen blev afviklet om onsdagen den 24. april og om torsdagen den 25. april, så vi havde god tid til at se os lidt omkring og nyde vejret over lidt koldt at drikke i den dejlige sol. Den havde vi ventet længe på i det elendige danske forårsvejr.
Hvis du skulle komme til Malta, så er deres egen gode øl udmærket at drikke - CISK

Ude og spise her mandag aften på Barcelona Bar - et udmærket sted og menu - tæt ved vores hotel.

En af deres "nationalspiser" her er kanin, som flere af os prøvede at spise.

Man spiser godt på Malta - og ca. til 2/3 af priserne i Danmark.

Natteliv og mange barer var der i området og en helt speciel gade som vi kender det fra Ålborg med Jomfru Anne gade med masser af mennesker og gang i den på diskoteker.
  Og her tirsdag aften før vi skulle i gang med fodboldturneringen, skulle vi pakke vores gaver, som vi havde taget med fra vores Kommunikations- og reklameafdeling i Koncerncentret med bl.a. SKAT laserlys penne, kuglepenne med laserlys, no doping slik, øl åbnere og flotte Georg Jensen skåle, som Kim havde skaffet fra SC København.

Og så kigges der lidt på "doping" stoffer - må vi nu tage det og hvor meget. Det var dog druesukker til at komme i vores drikkedunke de næste 2 kampdage.

Om tirsdagen besluttede vi os til at tage en Sight seeingstur med bus, som vi fik forhandlet ned til 13 Euro per person.

Det var en rigtig god tur, hvor man kan hoppe af og på undervejs, hvis der var nogle seværdigheder, man ville kigge nærmere på - og det benyttede vi os af.

Så op på 1. sal af bussen og flot var denne tur - den blå linie - som tog hele dagen - her kører vi mod hovedstaden Valletta og nyder solen og den flotte kyststrækning - næsten ligesom ved Rivieraen i Sydfrankrig.

Her kører vi igennem byporten til hovedstaden Valletta, hvor man imponeres over flag og palmer - flot var det.

På besøg i Aviation Museum, som specielt Per var meget interesseret i, da han jævnligt indkaldes til Forsvaret til forskellige missioner.

Sidst på turen kom vi til Medina - Maltesernes stolthed. En gammel fæstning fra riddertiden som lå højt oppe inde i landet, hvorfra de i gamle dage havde en god udsigt over land og hav, så de kunne se om der kom en fjende.

Her stod vi af og gik rundt i de mange små og flotte gader.

Det skulle vise sig senere på ugen, at det var her Gallamiddagen skulle holdes - det vidste vi ikke på dette tidspunkt.

Ja - et KANONHOLD samlet her i Medina og snart klar til de kommende fodboldkampe - vi mangler dog Faruk og Brian, der først kom tirsdag eftermiddag og aften.
PIT shop på dagens Sight Seeingstur - og Mcdonalds er altid et hit.

Ja hvor heldig kan man være med opvarmningen til vores fodboldturnering:

Både mandag og tirsdag var der Champions Legea Fodbold, som vi fik set på barerne, hvor de alle havde mindst 3 fjernsyn kørende - og det var jo nogle meget spændende kampe, som vi husker dem. Nu glæder vi os til finalen.

Så blev det onsdag den 24. april, hvor selve ECSA Six a Side fodboldturneringen skulle begynde. Vi blev hentet fra hotellet alle 150 deltagere i bus og kørt direkte til Station.

Fodboldstævnet var over 2 dage, og her er Peter i gang med at få pumpet vores bolde, som vi havde taget med fra Danmark, så opvarmningen kunne komme i gang, men det kom til at tage lidt tid endnu.

Vi blev noget overrasket, da der pludselig dukkede et 50 mands militærorkester op, der med stram disciplin marcherede ind på stadion - det lød flot og så godt ud.
Så var der indmarch - lige som til OL - med alle de deltagende hold og fanebærer med de forskellige landes flag.

Der deltog 16 hold i alt heraf 3 kvindehold. Der var hold fra Malta, Italien, Skotland, Sverige, Finland, Tjekkiet, Luxembourg, Norge, Holland, Frankrig og 2 hold fra Danmark (København og Ålborg)

Og så kom Danmark på banen - der var inviteret en hel skole med 850 børn, som havde fået fri og gav en rigtig god stemning med huen og klappen af de forskellig hold - vi fik også spille nationalmelodier af orkesteret for hvert land - imponerende.

Sågar en operasanger var med med flere sange - en sang til ære for Peter Morris, som havde stået for arrangementet for 2 år siden, men døde 3 måneder efter. Der var i den anledning en Fairplay pokal til det hold, som fik færrest gule kort og en god indstilling fra dommerne - det vender vi tilbage til.

Her er så drengene i deres nye røde Danmarkstrøjer, som vi havde fået lavet til lejligheden:

Allan, Henrik, Kim, Brian, Peter, Per

Faruk, Rene, Leif og Gert

10 spillere, hvor vi skulle spille 6 ad gangen på banen, som var en kunststofbane, der var ok - om end lidt lille - svarende til en indendørs håndboldbane.

Det krævende god teknik at spille her.

Og så var der søgning af skoleeleverne efter de "store fodboldspillere" for at få en autograf  - her er det Henrik, de er meget interesseret i.
Allan havde godt nok fortalt os, at han skulle til Barcelona umiddelbart efter at vi kom hjem fra Malta, men han havde ikke fortalt os, at han skulle ned og spille for FC Barcelona.

Det havde de unge mennesker åbenbart fået fortalt, for det var helt vilde med Allans autograf.

Vi kom i gang med vores første kamp med Italien og det skulle hurtigt vise sig at det var unge spillere på de fleste hold- vi havde dog også Henrik, Brian og Faruk, som de yngre spillere på vores hold.

Vi var kommet i en pulje med 7 hold og skulle spille 3 kampe om onsdagen og 3 kampe om torsdagen.

Resultaterne af onsdagens kampe blev:

Italien - Danmark     2-0

Finland - Danmark  5-0 - et kropstærkt finsk hold og ikke helt fairplay, men de var bedre. Per tog mange skud i denne kamp.

Danmark - Luxembourg 1-2 og her kom Henrik på måltavlen og Peter havde 2 store chancer.

Efter 3 hårde kampe i god varme og sol var vi klar til at tage bussen retur til hotellet igen - og samle kræfter til næste dags kampe - OLD BUT STRONG
  Og tilbage på hotellet igen var det tid til en afsvalende dukkert i poolen - her Peter med en "bomber"
Vi talte meget sammen med vores kollegaer fra Ålborg, som var spillere fra SC Thisted og SC Ålborg. De havde fået anbefalet en Maltesisk Restaurant, hvor vi var ude og spise sammen. Det var vældigt hyggeligt og fornøjeligt.
  Back to business - de næste 3 kampe om torsdagen.

Første kamp var mod Skotland - de var hurtige, meget tekniske dygtige og her rammer de Per med et hårdt skud lige i "klokkeværket" og Per måtte tage en puster.

Heldigvis havde vi Leif med også, som også er en god målmand og kom ind og tog mange skud og gode "boksebolde". Men vi talte kampen 4-0.

Den anden kamp var mod Tjekkiet, der havde vundet mesterskabet i tidligere år. Det var en svær kamp, hvor vi blev udspillet en del og tabte 8-0. Brian var ude i denne kamp med vabler og det kunne vi godt se på resultatet.. Henrik havde et par gode skud på mål - og Per og Leif tog en halvleg hver på målet.

Sidste kamp var mod Malta, der også var lidt et oldboys hold som os - og her fik vi spillet godt og koncentreret. Brian var med igen trods nogle problemer med fødderne.

Vi kom foran med 1-0 af Henrik med et drøn af et skud, som deres målmand aldrig så før bolden var i nettet.

Malta fik udlignet til 1-1 med Faruk fik i de sidste 5 minutter fat i bolden og med et andet drøn skudt bolden lige ind under overlæggeren til 2-1. Så vi fik sat et flot punktum for turneringen med en sejr. Det var vi glade for.

Kl 15.30 spilledes finalen mellem Skotland og Frankrig.

Frankrig spillede rigtigt godt og teknisk og Skotland havde svært ved at følge med. Det var også deres 5. kamp på denne dag.

Frankrig havde en kæmpespiller, som vi hurtigt gav navnet "Eiffeltårnet" han lavede hattrick og Frankrig vandt 4-1.

Så var turneringen overstået og vi kunne vende tilbage til hotellet med bus og gøre klar til Galla middag om aften, som startede med bus fra hotellet kl. 19.

Det viste sig, at vi skulle til Medina til Galla middag, men først fik vi en bustur med guide undervejs en 3/4 times tid, og da vi kom igennem byporten til Medina blev vi mødt af disse gamle krigere med ornater, flag og det hele.

Læg mærke til det danske flag - det var brugt i tid tilbage af en speciel ridderorden - faktisk Ridderen Valletta, som har lagt navn til hovedstaden på Malta.

Herefter gik det med optog, trompet og trommer og alle os 200 gæster gennem byens gader til restaurationen. Sågar skud fra gamle musketter fik de fyret af undervejs.

Hvis de i byen ikke vidste at vi kom, så vidste de det nu.

Rigtig flot restaurant var vi kommet til med flot dækket borde til os alle 200 deltagere.

Det var 3 retters menu, som blev serveret ved bordene - ret imponerende, selvom det tog lidt tid, men så kunne vi få lidt forfriskninger så længe.

Og her var så pokalerne, som skulle deles ud:

1. og 2. præmie i herrerækken

1. og 2. præmie i damerækken og så

Fairplay pokalen til ære for Peter Morris.

Her et billede af drengene fra København til Galla middagen
Alle fik en medalje med hjem til erindring om et stort og fantastisk fodboldstævne med mange oplevelser. Her Henrik og Faruk med deres.
  Her vinderne af Fairplay pokalen, som flot blev vores kollegaer fra Nordjylland - STORT TIL LYKKE MED DET
Ved hver kamp gav mand hinanden en lille gave - og vi modtog også fra de andre lande, som det kan ses her - godt vi selv havde tænkt på det også - og gaver som vi kunne være stolte af at give.
  Om fredagen tog vi en tur med lokalbussen (meget nemt at finde ud af) til hovedstaden Valletta og så præsident palæet, Amour museet med rustninger, gamle musketter og kanoner.

Vi fik også shoppet lidt og set mange smukke ting - her ved havnen og de store krydstogtskibe.

Så var det tid til en god kold øl - man skal jo huske at drikke meget i den varme - vi havde ca. 25 grader.

Her på en meget lille og hyggelig havne knejpe, hvor der ikke var meget plads med billeder at mange af de krigsskibe, som havde været i havn her i tidens løb.

Dette er en rigtig god rødvin - og "noget" dyr, måtte Leif og Kim sande. Kim havde set lidt forkert i bestillingsmappen og ja så var det op med 40 Euro. Dog ikke så dyrt endda - det var deres anden dyreste vin på restaurationen - og så var man blevet en oplevelse rigere.
Så bliver det ikke bedre - lørdag "morgen" kl. 11 Peter og Gert på en hyggelig morgen cafe med English Breakfast lige ved stranden i 25 grader og sol - WOW
  Ja så fantastisk så det ud ved stranden lige ved vores hotel. Vi kunne godt have brugt en uges tid mere dernede.
Sidste aften med "Ganget", hvor Peter venter på de andre til at komme her til vores stam maltesiske restaurant.

Desværre lykkedes det ikke at kunne se AG København spille mod Barcelona nogen steder, men Peter havde direkte opkobling til Ekstra Bladet, hvor han kommenterede minut for minut, hvordan stillingen var, mens vi spiste.

Det var ikke så ringe endda - og rigtigt godt at AG gik videre - vi glæder os til  kampene sidst i maj måned.

Så var det desværre slut med turen for denne gang og søndag morgen kl. 10.05 var vi med Norwegian hjemad - heldigvis kun i et stræk. Vi var trætte, men havde guodmedaljen på - en ekstra, som holdlederen uddelte til holdet fra København for særligt godt kammeratskab på denne tur.
Home sweet home - Er der noget bedre end en god hotdog, når man er på fast grund i København igen?
  Og her har vi så en særlig glad mand, der er særlig glad for sin rygsæk - han smiler og smiler

- og vi ved det er fordi Per lige før take off på Malta ikke kunne finde sin rygsæk og fik meget travlt med at løbe - undskyld Per løber ikke - gik ned i Security Check og til alt held var rygsækken stadig her - YES

Men historien stopper ikke her - også i flyveren prøvede Bodil at tage Pers rygsæk, men her hjalp det, da Per begyndte at tale om politirapport - spøg til side - der skete en forveksling mellem to rygsække, men nu var Per på vagt.

Til sidst en stor TAK fra holdlederen til alle deltagerne for en fantastisk oplevelse og et virkeligt godt sammenhold og kammeratskab - unge som lidt ældre på holdet. Vi fik talt om meget og lært hinanden endnu bedre at kende - og udbygget det venskab vi har på Veteranholdet - og så spillet fodbold, mødt mange kollegaer fra de andre lande - og selvfølgelig holdt lidt ferie i sol og varme - noget vi alle trænge til efter en kold vinter og koldt forår.